Bostadsrättsföreningen Umeåhus 7

Bostadsrättsföreningen Umeåhus 7 byggdes 1967 på kvarteret Duvslaget 2. Föreningen omfattar  följande adresser: Gökropsvägen 1, 3, 5, 7 och Morkullevägen 12, 14. Det är Riksbyggen som förvaltar fastigheterna.

Här finns 60 bostadsrättsradhus fördelade på sex fastighetslängor. Alla har en egen uteplats i västerläge på baksidan, med en liten tomt där man kan ha bärbuskar och odlingar.

Varje lägenhet omfattar 97 kvm och en del har en tillbyggd farstu som ger ytterligare ca 3 kvm. Till varje bostadsrätt hör en garageplats i fristående länga och det finns ett stort förråd innanför garaget. I månadsavgiften ingår även kabel-TV, internetuppkoppling via fiber och garage.

Gång- och cykelvägnätet är väl utbyggt i denna stadsdel. Inom någon kilometers avstånd ligger Norrlands Universitetssjukhus och Umeå Universitet samt köpcentrum på Mariedal/Västra Ersboda. Till Umeå centrum är det ca 3,5 km. Busshållplatser finns vid Morkullevägen, Mariehemsvägen och Mariehems Centrum.

Mer information om föreningen

Mer information om föreningen, dess ekonomi med mera finns också på sajten allabrf.se

I området

Våra bostadsrättsradhus ger de boende friheten i att bo i radhus kombinerat med tryggheten i att bo i en bostadsrätt - den perfekta kombinationen?

Drivs med WordPress | Tema: SpicePress av SpiceThemes